Judo i Måløv

God, alsidig og solid træning, tradition og fællesskab, er det som danner rammerne om Måløv Judoklub.

Alle der kommer til Måløv Judoklub, bliver altid godt modtaget og oplever et fællesskab, hvor vi har det sjovt, træner hårdt og hvor der er plads til alle. Vi er ikke en eliteklub, men lægger vægt på at alle skal kunne være med og udvikle sig igennem Judo.

Judo er en traditionel japansk kampsport, hvor man igennem træningen får brugt hele kroppen og bliver styrket både psykisk og mentalt. Oversat betyder Judo den milde og eftergivende vej, og der giver sig mest udtryk i, at vi ikke sparker, slår og bruger finger/benlåse. Til gengæld kan vi træne kamp på fuld tryk og det er ret godt i forhold til evt. selvforsvarstræning, hvor man ellers ofte bruger indøvede angreb og forsvar. Der trænes både stående Judo og gulvkamp, vi har stor fokus på, at man lærer “grundskolen” og så udvikler sig derfra, det giver en god forståelse.

Judo er, som en af de få kampsporter, en olympisk sportsgren. Det gør, at vi har lidt flere regler for kamp end andre kampsporter, og har derfor sjældent skader. Både børn og voksne vil, igennem Judo, opleve bedre koncentrationsevne, en øget kropsbevidsthed og selvtillid. I flere lande såsom Holland, Belgien og Frankrig anbefaler læger og psykologer Judo til børn og unge, der har specielle behov i forhold til indlæringsevne, koncentrationsproblemer og lavt selvværd. Danmark er også godt med og flere skoler/gymnasier har Judo fast i idrætsundervisningen. Det arbejder vi også hen imod her i Måløv.

Du er altid velkommen til, at komme og være med til at træne Judo, både som barn og voksen. Der er meget få der ikke synes det er sjovt, hårdt og spændende. Vi har trænet Judo i Måløv siden 1974, så mange i byen og i omegnen har været med på måtten, på et eller andet tidspunkt i deres liv.

Vi håber at se dig i Måløv Judoklub

Børnetrænere

Stefan Nielsen (1. Kyu)

Kamptræning